איך מתמודדים עם לידה של תאומים?

הגעתם לאולטרסאונד הראשון והתבשרתם שיש לכם יותר מתינוק אחד בבטן – תאומים!

אם זה ההריון הראשון שלכם, סביר להניח שתהיו המומים. אם יש לכם כבר ילדים, תיזכרו כמה עבודה דורש תינוק אחד וכשתחשבו על שניים – תהיו המומים כפליים. אל תדאגו, זה נורמלי לחלוטין.

כיום ישנן יותר לידות תאומים מבעבר. אחת הסיבות לכך היא השהיית ההריון – מסתבר כי לנשים מעל גיל 35 ישנם יותר סיכויים ללידת תאומים. לכך מתווספים טיפולי הפריה מלאכותית והשתלת העוברים שלעיתים מתבצעים בעת הריון בגיל מאוחר וגם בהן הסיכויים ללידת תאומים גדולים יותר.

נשים רבות עשויות לנחש כי הן נושאות תאומים אם היו לידות תאומים לא זהים במשפחתן, משום שייתכן כי הן נושאות גן הגורם להן לשחרר יותר מביצית אחת בביוץ.

הריון עם תאומים – סימפטומים ייחודיים

נשים רבות מרגישות שהן בהריון עם תאומים בגלל עלייה משמעותית וחריגה במשקל במהלך השליש הראשון, גם כשהן אוכלות נכון ולפי ההוראות. לנשים אלו מומלץ להמשיך לאכול לפי דיאטה קבועה בעת הריון ולא להיות מודאגות – עלייה זו היא בריאה וטבעית.

סימן נוסף הוא כמות רבה של הורמון ה-hCG בבדיקות הדם הראשונות. אם הנך בטוחה בגיל העובר, אזי כמויות לא טיפוסיות של ההורמון בדם עשויות לרמז על כך שאת נושאת תאומים עוד לפני ביצוע אולטרסאונד ראשון.

לחצי לקריאה מורחבת בנושא: מעקב הריון – בדיקות טיפולים ועוד..

ישנם סימפטומים שעשויים לאפיין נשים בהריון עם תאומים, אך עשויים להוות אשליה ואינם מעידים על תאומים.

בגלל הרמות הגבוהות של hCG, ההורמון שמשחרר העובר, יתכן כי כל הסימפטומים הרגילים יהיו מועצמים.

בשליש הראשון סימפטומים נורמליים כגון בחילות בוקר, עייפות, רעב ומתן שתן לעתים תכופות עשויים להעצים את החוויה ובהמשך ההריון הבטן הגדלה עשויה אף היא להקשות יותר על נשים הנושאות תאומים.

לכן בשליש השני קושי בנשימה, בצקת בידיים וברגלייםשינויי משקל משמעותיים, הרחבת הבטן ותנועות עובר תכופות, עשויות להקשות אף יותר. אנמיה וחוסר ברזל גם הם נפוצים בהריונות מרובי עוברים.

הכנה ללידה עם תאומים

לידת תאומים מתקרבת עלולה לעורר חששות רבים באישה. לא מספיק לידה של תינוק אחד, כעת ישנם שניים? אך במציאות לידה וגינאלית של תאומים אינה קשה משמעותית עבור האישה מלידת תינוק אחד.

מרגע שצוואר הרחם נפתח, כל תינוק יקבל את שלב הדחיפות שלו. משמעות הדבר היא שהאישה תיאלץ לדחוף פעמיים, אך ברוב המוחלט של הפעמים התאום השני ייוולד הרבה יותר בקלות מאשר הראשון, משום שהתינוק הראשון “סלל את הדרך” עבור השני.

הזמן הממוצע בין לידה ללידה הוא באופן כללי 17 דקות. עם זאת, כל עוד התינוק השני לא נמצא במצוקה כלשהי אין צורך למהר.

לקריאה נוספת לחצי: לידה טבעית

ישנם נושאים נוספים שאישה העומדת ללדת תאומים צריכה לקחת בחשבון ולהתייעץ לגביהם עם הרופא המטפל שלה. ראשית יש לבדוק את תנוחות העוברים – האם שניהם התהפכו או שאחד מהם נמצא במצג עכוז? במקרה כזה יש לברר אם בבית החולים בו את מתכננת ללדת מיילדים תינוקות במצג עכוז או ששולחים באופן מיידי לעבור ניתוח קיסרי.

ככלל, הסיכוי לניתוח קיסרי הוא גבוה יותר בקרב לידה של תאומים, כמו גם הסיכון ללידה מוקדמת. יש לקחת זאת בחשבון ולהתייעץ עם הרופא המטפל ואם צריך, אף ללכת לדעה שנייה ושלישית, במידה ואינך מעוניינת בניתוח קיסרי.

קראי בהרחבה על: לידה בשיטות שונות – מדריך חדר לידה

הריון
 עם תאומים עשוי להיות מורכב יותר, אך רבים מדווחים על האושר שבחזרה הביתה והתבוננות בזוג התאומים המתכרבלים אחד בשני. אז מבינים איזו חוויה נפלאה הייתה להם ברחם כשהתפתחו יחד ואלו חוויות נוספות הם עומדים לרכוש בהמשך חייהם בתור אחים, חברים וערבים אחד לשני.

המשיכי לקרוא באתר על: איך מסתדרים עם תאומים לאחר הלידה?

מערכת יומן הריון

Share
Published by
מערכת יומן הריון

Recent Posts

בדיקת NIPT חשובה לכל אישה בהריון!

בדיקת NIPT היא בדיקה המיועדת לבדוק DNA עוברי בדם האם לצורך אבחון תסמונות גנטיות כבר…

2 שנים ago

יתרונות ברורים מול חסרונות מועטים: צ’יפ גנטי

נתחיל מהשורה התחתונה, בדיקת צ'יפ גנטי חשובה לכל אישה ובכל הריון, ללא יוצא מן הכלל.…

2 שנים ago

מוטציה דה נובו: למה זה קורה ולמה כל כך חשוב לאבחן בהריון?

משפחה ענקית של מוטציות גורמת לאינספור תסמונות ומחלות והן נקראות מוטציות דה נובו או בעברית…

2 שנים ago

המלצה ברורה וחשובה: בדיקת צ’יפ גנטי בכל הריון!

הריוניים? מזל טוב! אתם ודאי נרגשים ומלאי ציפייה, ומכיוון שאתם סומכים על רפואת המאה ה-21…

2 שנים ago

טנטרום – זה התקף הזעם של הילד/ה!

אנחנו כותבים בלשון זכר רק מטעמי נוחות. התקף זעם או טנטרום הנו חלק כמעט בלתי…

2 שנים ago

המשמעות האמיתית של בדיקת צ’יפ גנטי בהריון

אנחנו כאן למטרה אחת עיקרית: להעלות את המודעות הציבורית לגבי חשיבותה של בדיקת הצ'יפ הגנטי…

3 שנים ago