הנקה ותזונה

משאבת חלב: זה יכול להיות פתרון מושלם!

האם כדאי לי לקנות או לשכור משאבת חלב אם לשימוש לאחר הלידה? מה הם הייתרונות ומה הם החסרונות של משאבת החלב? כיצד משתמשים בה והאם צריך הדרה מיוחדת ועזרה או שניתן לעשות את זה לבד? אילו סוגי משאבות קיימות בשוק הישראלי?

זה בדיוק הזמן להסביר ולעשות סדר בעובדות, על מנת שתוכלי לקבל החלטה מושכלת ובמידע מלא רגע לפני שמגיע הזמן להתחיל להניק את התינוק/ת.

לקראת הלידה עולות שאלות הנוגעות לדרך ההזנה הנכונה ביותר לאם ולתינוק. ובכן, ידוע ללא כל עוררין כי חלב אם הוא האופציה הטובה ביותר לתינוק.

חלב אם ידוע כמי שמחזק את המערכת החיסונית המתפתחת של התינוק, קל לעיכול, משתנה במשך היום ולפי עונות השנה וכל כולו מותאם בצורה אידיאלית לתינוקך.

תמ”ל (תרכובת מזון לתינוקות) אמנם מספקת לתינוק את כל המרכיבים התזונתיים הבסיסיים, אך היא לא יכולה לחקות את פעולותיו של חלב האם. לכן, נשים רבות פונות, ובצדק, לשימוש במשאבת חלב (Breast Pump).

אפילו במידה והאם לעתיד סמוכה ובטוחה כי הנקה היא הדרך הטובה ביותר עבור תזונה לתינוק, היא עלולה לחשוש מהחסרונות האפשריים של ההנקה, אשר לנשים מסוימות עולים על היתרונות.

במהלך ההנקה ישנו צורך של האם להימצא לצד התינוק כל הזמן – מה שעשוי להגביל חזרה לעבודה ואפילו יציאה למפגש עם חברה, חוסר יכולת לשתות אלכוהול מחשש שיעבור לתינוק, גודש בשד, תהליך של הרזיה לאחר הריון וכן הלאה. משאבת החלב פותרת את כל הבעיות האלו, ומאפשרת לאם להמשיך להניק בבטחה ובשמחה.

ישנן משאבות חלב חשמליות וישנן ידניות, חד-צדדיות (שואבות רק משד אחד) או דו-צדדיות (שואבות משני השדיים בו זמנית).

קיראי בהרחבה על: זכויות היולדת לאחר חופשת הלידה

המשאבה מתחברת לשד ובאמצעות מנוע יוצרת שאיבה. החלב ניגר אל תוך כלי, וניתן לאחסנו במקרר או במקפיא בשקית מיוחדת לכך. השאיבה נוחה ואינטואיטיבית.

מתי כדאי להשיג משאבת חלב?

משאבת חלב מובילה כמובן לשימוש בבקבוק, בו מומלץ להתחיל להשתמש רק לאחר שהתבססה ההנקה.

זאת משום שמפטמת הבקבוק הזרימה קלה ומהירה יותר, והתינוק עשוי להעדיף את הבקבוק על השד, ממנו האכילה מאמצת יותר בחודשיים הראשונים.

לאחר שהתבססה ההנקה, וישנה תחושה שזמן ההאכלות מתקצר ושהתינוק פחות נרדם ממאמץ ומקושי, ניתן להתחיל בהאכלה מבקבוק. לכן אין צורך למהר ולרכוש או לשאול משאבה במהלך ההריון, יש לכך מספיק זמן.

מתכננת לנסוע לחו”ל בהריון? קראי על ביטוח נסיעות לחו”ל לנשים בהריון

מהיכן להשיג משאבת חלב?

בפני האם הטריה ניצבות שלוש אופציות: השכרה, קנייה או השאלה. הגוף שמשאיל משאבות חלב הוא “יד שרה”, לתקופת זמן של שנה לכל היותר.

אך ליד שרה לא תמיד יש משאבות זמינות להשאלה. אם האישה יודעת שברצונה להניק זמן רב כדאי שתשקול לקנות משאבה, לרוב זה יוצא יותר זול מהשכרה ממושכת.

הקניה משתלמת אף יותר אם היא מתכננת עוד ילדים בעתיד. אך אם היא מתכננת להניק רק לכמה חודשים, השכרה היא בהחלט אופציה נוחה. ניתן לשכור משאבה מיועצות הנקה, או, כפי שמחפשים מוצרי תינוקות אחרים, לחפש אחר גוף שמשכיר משאבות באינטרנט.

אם החלטת לקנות משאבת חלב חדשה, ורבות אכן עושות זאת, מומלץ לחפש ולרכוש באמזון, בגלל המחירים המשתלמים והמשלוח המהיר עד הבית.

מיתוס או מציאות? קראי על הנקה כשיטה למניעת הריון

איך יודעים איזו משאבה לקנות?

ככלל לפי כמות השאיבות היומית, ולפי הצורך במנוע שקט. יש משאבות חזקות מספיק כדי לשאוב במהירות וביעילות כמה פעמים ביום (למשל במקרה בו האישה שואבת בשעות העבודה), ויש כאלו שמתאימות לפעם ביום.

כמו כן, לנשים שונות מתאימות משאבות שונות, ולכן רצוי לבדוק אותן לפני הקנייה. יש יועצות הנקה שמייעצות גם על סוג המשאבה הרצוי, וגם מאפשרות לאישה להתנסות בסוגים שונים.

ישנן כמה חברות טובות שמייצרות משאבות חלב: מדלה (Medela), ספקטרה (Spectra), אוונט (Avant), ואמדה (Ameda). רצוי להתחשב גם בזמינות של חלקי חילוף, שירות ואחריות.

כפי שכבר כתבנו, אנחנו בהחלט ממליצים לעשות סיור בחנות הווירטואלית של אמזון, שם תמצאו מבחר אדיר של משאבות חלב מצויינות, במחירים נמוכים משמעותית מאלו שבחנויות ואתרי האינטרנט בישראל.

כל מה שצריך לדעת אחרי הלידה

מערכת יומן הריון

Recent Posts

בדיקת NIPT חשובה לכל אישה בהריון!

בדיקת NIPT היא בדיקה המיועדת לבדוק DNA עוברי בדם האם לצורך אבחון תסמונות גנטיות כבר…

2 שנים ago

יתרונות ברורים מול חסרונות מועטים: צ’יפ גנטי

נתחיל מהשורה התחתונה, בדיקת צ'יפ גנטי חשובה לכל אישה ובכל הריון, ללא יוצא מן הכלל.…

2 שנים ago

מוטציה דה נובו: למה זה קורה ולמה כל כך חשוב לאבחן בהריון?

משפחה ענקית של מוטציות גורמת לאינספור תסמונות ומחלות והן נקראות מוטציות דה נובו או בעברית…

2 שנים ago

המלצה ברורה וחשובה: בדיקת צ’יפ גנטי בכל הריון!

הריוניים? מזל טוב! אתם ודאי נרגשים ומלאי ציפייה, ומכיוון שאתם סומכים על רפואת המאה ה-21…

2 שנים ago

טנטרום – זה התקף הזעם של הילד/ה!

אנחנו כותבים בלשון זכר רק מטעמי נוחות. התקף זעם או טנטרום הנו חלק כמעט בלתי…

2 שנים ago

המשמעות האמיתית של בדיקת צ’יפ גנטי בהריון

אנחנו כאן למטרה אחת עיקרית: להעלות את המודעות הציבורית לגבי חשיבותה של בדיקת הצ'יפ הגנטי…

3 שנים ago