אחרי הלידה

התקופה לאחר הלידה: אנחנו איתך!

לפני הכל חשוב שתדעי שאנחנו כאן עבורך, גם בימים, בשבועות ובחודשים לאחר הלידה, בשביל לתת את כל המידע שחשוב להורים, בימים בהם מגיע תינוק חדש הביתה.

בשעה טובה, הגיח פרי בטנך לאוויר העולם. עם הלידה מגיע אל סיומו פרק קסום בן תשעה חודשים [פחות או יותר] תקופת ההריון. עכשיו מתחיל המסע האמיתי. כניסה לתפקיד ההורות המחייב, הענקה אינסופית לצאצא וגידולו בבריאות, בביטחון ובנחת.

הימים או יותר נכון התקופה לאחר הלידה, לרוב מלווה בלא מעט שאלות, קשיים ואתגרים חדשים, במיוחד אם זאת הלידה הראשונה ואנחנו כאן בדיוק בשביל להסביר, לענות ולנסות להקל עליך ועל בני המשפחה גם בתקופה הזאת.

צעדים ראשונים לאחר הלידה

ודאי יעניין אותך לשמוע, שתוכלי להתחיל לדאוג לעתיד ילדך מיד לאחר הלידה – שירותי איסוף ושימור דם טבורי, מאפשרים לעשות שימוש עתידי בתאי גזע צעירים ואיכותיים, הנאספים מחבל הטבור בסמוך לאחר הלידה, לצורך ריפויין של מחלות תורשתיות ומחלת הסרטן לסוגיה השונים. הדם הטבורי נשמר בבנקים פרטיים לשימושם של קרובי משפחה מדרגה ראשונה או בבנקים ציבוריים – עבור הקהל הרחב.

במידה ותינוקך יצא לאוויר העולם בלידה מוקדמת, לפני השבוע ה 36 להריון, הוא ייחשב פג ואת ובן זוגך צפויים ללוות את חבלי התפתחותו הראשוניים בפגיה – תחילה מבעד לחלונות האינקובטור ובהמשך בעריסת החימום, עד השחרור הביתה.

תקופת השהות בפגיה רצופה חששות לבריאותו של תינוקכם ודאגה לגבי הזנתו, תפקודן התקין של מערכות גופו וקצב התפתחותו.

כיום נודעת חשיבות רבה למעורבות ונוכחות ההורים בשלב הפגיה, אשר מחקרים מצאו, כי הינה משמעותית וחיונית להתפתחותו הבריאה של העובר ושחרורו הביתה בהקדם.

ברוח זו משתלבים כיום הורים בטיפול השוטף, הניתן לילדם בפגיה, ובכלל זה לוקחים חלק במשימות ההנקה, החתלה, מדידת חום ורחצה.

לקריאה נוספת: תזונה נכונה בתקופת ההנקה

צוותי הרופאים והאחיות בפגיות ובמחלקות לטיפול נמרץ פגים בבתי החולים ברחבי הארץ עושים מלאכתם במסירות ורגישות אי קץ, ויעמדו לרשותכם בכל בקשה או שאלה.

בחרת להעניק לתינוקך מעצמך ולהזינו בחלב אם? לצד חיזוק הקשר ביניכם, תאפשרי לו גם ליהנות בדרך זו מסגולות בריאותיות ויתרונות התפתחותיים.

על כללי הזהב להנקה נכונה – תנוחה נוחה, אופנים מומלצים להחזקת התינוק, טיפול בסיבוכי הנקה וכן מידע לגבי אביזרי עזר, שתזדקקי להם בתהליך, ואודות ארגוני הנקה בהם תוכלי להיוועץ ולהסתייע.

קיראי גם על: משאבת חלב – הפתרון המושלם לאם לא מניקה

התינוק ישן שנת ישרים ואת מוצאת את עצמך מתעוררת מספר פעמים במהלך הלילה כדי להשגיח אחר נשימתו ולוודא שהכל בסדר. על תופעת מוות בעריסה –  מהם הגורמים לה? באיזו שכיחות היא מופיעה? ובאלה אמצעי זהירות ניתן לנקוט כדי לצמצמם את הסיכון?

ריכזנו עבורך מידע חשוב על יתרונות מכשיר הבייבי סנס, תנוחות מומלצות להשכבת התינוק לפני ואחרי האוכל ולמקרה הצורך חלילה – כללי הנשמה והחייאה מצילי חיים.

חופשת הלידה הסתיימה ואת עומדת לחזור לעבודה. ההחלטה להפקיד את היקר לך מכל אצל מטפלת אינה פשוטה, בפרט נוכח הסיפורים אודות מטפלות, שהורשעו בהתעללות או הזנחת ילדים.

קיראי גם על: זכויות היולדת לאחר חופשת הלידה

אז איך עושים זאת נכון? מהם השיקולים שצריכים להנחותך בבחירת מטפלת? על מה חשוב לשים דגש – גיל, נסיון או אולי כימיה הראשונית ותחושת בטן חיובית? וגם – טיפים לראיון האישי וכיצד לבחון המלצות מטעם מעבידים קודמים.

התקופה שלאחר הלידה מתאפיינת בשינויים הורמונליים, עייפות ובלבול. הדאגה העצומה, לילות ללא שינה והבנת גודל המחוייבות, המחלחלת לאיטה, נותנים אותותיהם. לעיתים את נתקפת דכדוך, נוטה למצבי רוח או מתפרצת על בעלך או קרובייך ללא סיבה מסויימת.

קרוב לוודאי, שתופעות אלה ודומותיהן יחלפו בקרוב, אך חשוב שתקפידי להימצא עם היד על הדופק. קיים הבדל בין דרגותיו השונות של ה”בייבי בלוז” – דיכאון לאחר לידה, אולם, יש והקווים נחצים ומצבך הנפשי עשוי להידרדר מבלי שתרגישי בכך.

בכדי להעלות במהרה חיוך על שפתייך, ליקטנו עבורך את המידע החשוב בנושא – תסמיני התופעה, טיפול תרופתי ופסיכולוגי והגופים אשר אליהם תוכלי לפנות לקבלת תמיכה וסיוע.

במזל טוב נולד יורש העצר. בן זכר הצטרף למשפחה ואתם עומדים בפני שמחת ברית המילה. מתלבטים בידי מי להפקיד את מלאכת החיתוך? רב או מוהל כירורג? ובאיזה פורום לציין את המאורע – משפחתי מצומצם או במתכונת מורחבת עם חוג החברים? תשובות לכל השאלות, מידע על ההכנות הנדרשות לפני וטיפים לרגע שאחרי תוכלו למצוא במאמר, העוסק בנושא חשוב זה.

אחד מהיבטי הגידול המרכזיים, שמעסיק כל אם צעירה וכל סבתא לצידה, הינו תזונת התינוק – הרכבים וכמויות. במאמר בנושא ליקטנו אינפורמציה בעלת ערך תזונתי רב –  מתי ניתן לעבור מחלב אם או פורמולות תחליפי החלב למזון מוצק?  לאלה אבות מזון נזקק התינוק בכל שלב התפתחותי? וכיצד משדלים אותו לשתף פעולה ולסיים את הצלחת?

אחרי לידה? בואי לקרוא על ניתוח מתיחת בטן

מערכת יומן הריון

Recent Posts

בדיקת NIPT חשובה לכל אישה בהריון!

בדיקת NIPT היא בדיקה המיועדת לבדוק DNA עוברי בדם האם לצורך אבחון תסמונות גנטיות כבר…

2 שנים ago

יתרונות ברורים מול חסרונות מועטים: צ’יפ גנטי

נתחיל מהשורה התחתונה, בדיקת צ'יפ גנטי חשובה לכל אישה ובכל הריון, ללא יוצא מן הכלל.…

2 שנים ago

מוטציה דה נובו: למה זה קורה ולמה כל כך חשוב לאבחן בהריון?

משפחה ענקית של מוטציות גורמת לאינספור תסמונות ומחלות והן נקראות מוטציות דה נובו או בעברית…

2 שנים ago

המלצה ברורה וחשובה: בדיקת צ’יפ גנטי בכל הריון!

הריוניים? מזל טוב! אתם ודאי נרגשים ומלאי ציפייה, ומכיוון שאתם סומכים על רפואת המאה ה-21…

2 שנים ago

טנטרום – זה התקף הזעם של הילד/ה!

אנחנו כותבים בלשון זכר רק מטעמי נוחות. התקף זעם או טנטרום הנו חלק כמעט בלתי…

2 שנים ago

המשמעות האמיתית של בדיקת צ’יפ גנטי בהריון

אנחנו כאן למטרה אחת עיקרית: להעלות את המודעות הציבורית לגבי חשיבותה של בדיקת הצ'יפ הגנטי…

3 שנים ago