אחרי הלידה

ככה זה כשיש שניים לחתל אז צריך פעמיים…

הריון עם תאומים הוא הריון קצת יותר מורכב מהריון עם תינוק אחד ומוביל גם לשינויים רבים בגופה של האם, כאשר תקופת ההסתגלות ממשיכה גם בתקופה הלא קצרה שלאחר הלידה. כבר בזמן ההריון עשויים לעלות חששות בקשר לקשיים ולהכנות האפשריות שניתן לעשות לפני חזרתם הביתה מבית החולים.

חששות אלה כוללים חששות הקשורים לתקציב ולהוצאות, כמו גם לתובענות של שני תינוקות. החדשות הטובות הן שאת לא הראשונה – ולכן ישנו מאגר שלם של ידע ועצות שיכולים להקל עליך את החזרה הביתה. הסוד הוא להתכונן ולתכנן מראש, גם עבורך וגם עבור סביבתך.

אז אחרי הריון בריא ומורכב יחסית, הגיע יום הלידה והשניים שהגיעו לאוויר העולם בשמחה גדולה עומדים להשתחרר מבית החולים ולהגיע הביתה. זה הזמן שלך להתארגן, לארגן את בני המשפחה ולהתכונן לתקופה יפה ומורכבת, על כל המשתמע מכך והכרוך בגידול תאומים.

בסקירה המעניינת שלפניך נביא, על קצה המזלג, כמה טיפים שיעזרו לך להתמודד מכל בחינה אפשרית עם ההגעה של התאומים הביתה והחודשים הראשונים שלהם בבית.

תאומים זה לא מעט עזרה…

התקופה שלאחר הלידה מלווה בשינויים כה רבים, שיש נשים שנדהמות מהפערים שחשו מהתקופה שלפני ההריון, ואפילו בסוף ההריון עצמו. לכן למרות החששות שמלווים את סוף ההריון לא תמיד ניתן לצפות את כמות העזרה לה תזדקקי. נסי לשתף אנשים אחרים בחיים שלך כמה שיותר בחששות אלה, על מנת שיציעו עזרה ויהיו מודעים לכך שאת זקוקה לה.

קיראי בהרחבה על:
גם אם את מסוג האנשים שרגילים תמיד לעשות הכול לבדם, זה הזמן להישען אחורה ולתת לאחרים לעזור. עזרה יכולה להגיע במגוון צורות, וכל אישה זקוקה לה בדרך אחרת.

ישנן נשים שזקוקות לעזרה בבית: בבישולים, כביסה, ניקיונות וכן הלאה.

גם אם עשית ספונג’ה בחודש התשיעי, השינויים ההורמונאליים שלאחר הלידה משנים את התמונה לגמרי. אם בית נקי חשוב לתחושה הטובה שלך, דאגי שתהיה עזרה במובן הזה.

אוכל הוא היבט חשוב לאין שיעור בתקופה שלאחר הלידה ולאחר לידת תאומים בפרט, משום שישנו צורך להתחזק ולחזור לשגרה, ומצד שני אין הרבה זמן פנוי לעיסוק בבישול.

אם יש לך דרישות מיוחדות, דאגי לכך שהאנשים סביבך שמוכנים לבשל עבורך יהיו מודעים אליהן, על מנת שיוכלו להתאים לך את המאכלים להם את זקוקה. אם את יכולה, הקפיאי מאכלים מראש. עצה נוספת: גברים – זה הזמן שלכם להוכיח את כישורי הבישול החבויים שלכם.

תאומים דורשים וצריכים לקבל הרבה זמן איכות! כמובן שגם עזרה עם התינוקות עצמם היא משמעותית, ויכולה אף היא להגיע במגוון צורות: חופש מהעבודה של האב, אימא או חברות שיעשו משמרות ביניהן בשעות היום, או עוזרת בתשלום שתגיע לכמה שעות ביום כדי שתוכלי את לנוח כהלכה.

קחי בחשבון שיציאה לקניות עלולה להיות קשה בתקופה הראשונה. לכן רצוי לצייד את הבית בכמה שיותר קופסאות, מגבונים, חיתולים ושאר מוצרי תינוקות – את צריכה להתרגל לכך שכשיש תאומים בבית הכל נגמר הרבה יותר מהר. רשימת הקניות מתארכת וצריך עוד מקום בארונות האחסון.

לקבלת סיוע אישי ועצה מקצועית פני אל: סניף טיפת חלב באזור מגוריך

כמה עולה לגדל תאומים?

שבו וחישבו מהו התקציב שלכם לקניית מוצרים ל-2 תינוקות שיגדלו בקצב מהיר. הורים רבים אוהבים לצייד את התאומים בתלבושות תואמות, שתי טרמפולינות, שני כיסאות גבוהים לאוכל, שני כסאות בטיחות לרכב וכן הלאה. אך האם זה באמת נחוץ?

קיראו בהרחבה: המלצות להורים בריכשת מוצרים לתינוק

מה רע בכך שיתלבשו שונה, או שבזמן שתינוק אחד נמצא על הטרמפולינה השני ישחק על משטח הפעילות? חישבו מה הכי נכון וחשוב לכם, ועשו את ההחלטות שמתאימות לתקציבכם ולהשקפת עולמכם.

בשורה התחתונה – אין סיבה שלא לקנות פריטים בודדים, הסיבה היחידה היא ההעדפה שלכם. בחנויות הבגדים, בדרך כלל חליפה לתאומים עשויה לעלות מעט יותר, בעיקר לאור העובדה שהרבה הורים אוהבים להלביש את הילדים כמו שמלבישים תאומים…

אופציה נוספת תקציבית היא קניית יותר ויותר מוצרים מיד שנייה, או פניה לחברים בבקשה שיעבירו לכם דברים בהם הם אינם משתמשים. אז אמנם המוצרים אינם “תואמים”, אך לפחות אתם שומרים על כך שלכל אחד יהיה מוצר משלו, אם זה רצונכם.

קיראי בהרחבה על: מוצרי תינוקות מומלצים – מה ואיך לבחור?

מערכת יומן הריון

Recent Posts

בדיקת NIPT חשובה לכל אישה בהריון!

בדיקת NIPT היא בדיקה המיועדת לבדוק DNA עוברי בדם האם לצורך אבחון תסמונות גנטיות כבר…

2 שנים ago

יתרונות ברורים מול חסרונות מועטים: צ’יפ גנטי

נתחיל מהשורה התחתונה, בדיקת צ'יפ גנטי חשובה לכל אישה ובכל הריון, ללא יוצא מן הכלל.…

2 שנים ago

מוטציה דה נובו: למה זה קורה ולמה כל כך חשוב לאבחן בהריון?

משפחה ענקית של מוטציות גורמת לאינספור תסמונות ומחלות והן נקראות מוטציות דה נובו או בעברית…

2 שנים ago

המלצה ברורה וחשובה: בדיקת צ’יפ גנטי בכל הריון!

הריוניים? מזל טוב! אתם ודאי נרגשים ומלאי ציפייה, ומכיוון שאתם סומכים על רפואת המאה ה-21…

2 שנים ago

טנטרום – זה התקף הזעם של הילד/ה!

אנחנו כותבים בלשון זכר רק מטעמי נוחות. התקף זעם או טנטרום הנו חלק כמעט בלתי…

2 שנים ago

המשמעות האמיתית של בדיקת צ’יפ גנטי בהריון

אנחנו כאן למטרה אחת עיקרית: להעלות את המודעות הציבורית לגבי חשיבותה של בדיקת הצ'יפ הגנטי…

3 שנים ago