מעקב הריון

הומיאופתיה בהריון – נפש בריאה בגוף בריא

הומיאופתיה, אחד התחומים הקלאסיים בתחום רפואה משלימה, אשר עוסק בדיאגנוזה רפואית של המטופל והתאמת תכשירים המבוססים על חומרים מן החי והצומח, מהווה ערוץ טיפול פופולארי בקרב נשים בהריון, המסייע ומקל על קשת רחבה של טרדות ומיחושים גופניים, הנלווים לתקופה זו.

בין התופעות הייחודיות להריון, להן ניתן מענה במסגרת טיפול הומיאופתי: קוצר נשימה, טחורים, גיהוקים, צרבות, בחילות והקאות, עודף רוק, דלקות חניכיים, עייפות, דליות ובצקות ברגליים, התכווצויות רחמיות וכן חרדה על רקע ההריון.

כיצד טיפול הומיאופתי בהריון יכול לסייע לך?

ההומיאופתיה מציעה מזור למגוון סימפטומים גופניים, אשר מתעוררים במהלך ההריון ומשוייכים אליו.

בנוסף, מהווה ההומיאופתיה אלטרנטיבת טיפול טבעית לבעיות בריאותיות מהן סבלה האישה לפני תקופת ההריון או לבעיות חדשות, אשר לא ניתן לטפל בהן באופן תרופתי קונבנציונאלי במהלך ההריון, מחשש למעבר חומרים כימיים דרך השיליה אל העובר.

קראי בהרחבה על: שימוש בתרופות בהריון

על תופעות שגרתיות אלה נמנות: מיגרנה, קשיי נשימה, פריחות בעור, הצטננויות ועוד.

התכשירים ההומיאופתיים הינם טבעיים ומכילים כמות מזערית של חומר פעיל, אשר נמהל פעמים רבות עד דילול, ולפיכך, לקיחתם במינון הנכון ובהתאם להמלצת איש מקצוע מומחה בתחום אינה מהווה סכנה לבריאותם של האם והעובר.

חרף האמור, טרם תחילת הטיפול ההומיאופתי חשוב להתייעץ עם רופא הנשים, אשר אצלו מתבצע מעקב ההריון, ולקבל את אישורו בכדי לוודא שאין מדובר בבעיה המצריכה טיפול או התערבות רפואית מסוג אחר.

הטיפול ההומיאופתי ניתן באופן פרטני לכל אישה, בהתאם לצרכיה ולאבחנה הרפואית הספציפית לגביה, אך קיימים תכשירים הומיאופתיים כלליים לטיפול בבעיות רווחות בהריון, אותם ניתן להשיג בבתי המרקחת המתמחים ברפואה משלימה, ללא צורך במרשם.

עוד בנושא: רפואה אלטרנטיביית בהריון

תכשירים אלה יש לצרוך באופן מבוקר, תוך שימת לב לתופעות לוואי אפשריות, כאשר האופן המקובל הינו נטילת התכשיר בהתאם למינון המצוין בהתוויה הרפואית, כ 4 – 3 פעמים ביום.

לבד מתקופת ההריון, נודע להומיאופתיה שימוש מוצלח גם במהלך הלידה עצמה – סיוע במצבי לידת עכוז, לידה המתקדמת בקצב איטי מסיבות שונות, וכן לאחר הלידה – להקלה על מגוון רחב של בעיות ותסמינים כמו קרעים בנרתיק, דימומים כבדים, דלקות וגודש בשדיים כתוצאה מהנקה, היעדר חלב אם, התכווצויות של הרחם, דיכאון אחרי לידה וכדומה.

טיפול הומיאופתי מותאם לתופעות הגופניות השונות, אשר מאפיינות את תקופת ההריון:

בחילות והקאות – שכיחות בעיקר בשליש הראשון להריון, כתוצאה משינויים הורמונליים, המתחוללים בגופה של האישה ההרה. חלק מהנשים סובלות מבחילות הפוקדות בבוקר או בערב וחולפות כעבור מספר שעות, ואחרות מתמודדות עם בחילות קשות, המתמשכות לאורך היום כולו ומלוות בירידה בלחץ דם, זיעה קרה, סחרחורות וחולשה כללית ומסתיימות לעיתים אף בהקאה.

תחושת הבחילה מתעוררת באופן טבעי ומוחמרת כתוצאה מצריכת סוגי מזון מסויימים, הרחת ניחוחות של טיגון, בישול וכד’. ההומיאופתיה הוכיחה עצמה כשיטת טיפול מומלצת להתגברות על תופעות אלה. בין התכשירים ההומיאופתיים הנפוצים:

  • Sepia – מיועד לתחילת ההריון ובפרט להתמודדות עם בחילות בוקר.
  • Cocculus – לטיפול בבחילות מתמשכות, המוחמרות בתנועה ובנסיעה בשילוב רגישות לריחות. עבור תופעה של הקאות מומלצים תכשירי Ipecac.
  • Veratrum – להקאות חריפות, המתאפיינות בצורה קשתית.

צרבות – הורמוני ההריון, אשר מרפים את שריר השוער המצוי בין הקיבה לוושט בשילוב עם לחץ של הרחם על הקיבה, גורמים לעלייה של מזון וחומציות חזרה מהקיבה לכיוון הוושט. תופעת הצרבת מלווה בתחושת גירוי ובעירה בקיבה, דרכי העיכול, הוושט ובית החזה. תכשירים הומיאופתיים מומלצים לטיפול בתופעה הם Iris versicolor ו – Causticum

בצקות – נפיחות הנגרמת כתוצאה מהצטברות נוזלים ברקמות הרכות של הגוף באזור הרגליים – ירכיים, קרסוליים וכפות הרגליים, בידיים ובפנים. לעיתים מלוות הבצקות בתחושה של נמלול ועקצוצים וגורמות לעייפות ולקשיי נשימה. הטיפול ההומיאופתי המומלץ הינו באמצעות תכשיר Kalium carbonicum.

התכווצויות שרירים – מופיעות בפתאומיות, בעיקר בשעות הלילה, מלוות בכאב חד ומשתחררות כעבור פרק זמן מסויים. התופעה שכיחה במיוחד באזור הרגליים – שרירי השוק, הירך וכף הרגל. תכשירים הומיאופתיים מתאימים לטיפול בתופעה הם: Cuprum metalicum ו Magnesia phosphorica – להתכווצויות קשות, גם באזור הרחם.

ורידים ודליות ברגליים – נוצרים כתוצאה מלחץ מוגבר המופעל עליהם על ידי הרחם הגדל ומתרחב בתקופת ההריון, עלייה במשקל ועלייה בנפח הדם, אשר גורמת להרפיית השרירים והרחבתם. כל אלה יחד מקשים על פעילות השסתומים ומאיטים את התרוקנות הורידים.

תופעה זו יכולה לגרום לתחושת כבדות וכאב ברגליים ובמקרים קשים גם להופעת יובש ודלקות בעור. תכשירים הומיאופתיים, המסייעים במקרים אלה הם משחת hamamelis או תכשיר המבוסס על נבטי העץ sorbus.

טחורים –  דליות אשר מתפתחות באזור פי הטבעת והחלחולת כתוצאה מתופעות של לחץ בעת פעולת המעיים ועצירות, המאפיינות את תקופת ההריון, לצד עליה בהורמון הפרוגסטרון, המפחית את תנועתיות המעיים. טיפול הומיאופתי בטחורים עושה שימוש בחומרים כמו aesculus, hamamelis ואחרים.

לקריאה נוספת: דיקור סיני לנשים במהלך ההריון

מערכת יומן הריון

Recent Posts

בדיקת NIPT חשובה לכל אישה בהריון!

בדיקת NIPT היא בדיקה המיועדת לבדוק DNA עוברי בדם האם לצורך אבחון תסמונות גנטיות כבר…

2 שנים ago

יתרונות ברורים מול חסרונות מועטים: צ’יפ גנטי

נתחיל מהשורה התחתונה, בדיקת צ'יפ גנטי חשובה לכל אישה ובכל הריון, ללא יוצא מן הכלל.…

2 שנים ago

מוטציה דה נובו: למה זה קורה ולמה כל כך חשוב לאבחן בהריון?

משפחה ענקית של מוטציות גורמת לאינספור תסמונות ומחלות והן נקראות מוטציות דה נובו או בעברית…

2 שנים ago

המלצה ברורה וחשובה: בדיקת צ’יפ גנטי בכל הריון!

הריוניים? מזל טוב! אתם ודאי נרגשים ומלאי ציפייה, ומכיוון שאתם סומכים על רפואת המאה ה-21…

2 שנים ago

טנטרום – זה התקף הזעם של הילד/ה!

אנחנו כותבים בלשון זכר רק מטעמי נוחות. התקף זעם או טנטרום הנו חלק כמעט בלתי…

2 שנים ago

המשמעות האמיתית של בדיקת צ’יפ גנטי בהריון

אנחנו כאן למטרה אחת עיקרית: להעלות את המודעות הציבורית לגבי חשיבותה של בדיקת הצ'יפ הגנטי…

3 שנים ago