x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
יצירת קשר
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים
בדיקת הריון מעקב הריון ימים בטוחים חוסר שינה יומן הריון יחסי מין ביוץ פורום הריון

איזו תנוחת לידה הכי מתאימה לך?

תאריך: 31/07/2014 15:43   מחבר: יומן הריון

תנוחות לידה נכונות יכולות להקל על כאב צירים ועל הלידה עצמה. מהן תנוחות הלידה המקובלות כיום וכיצד תבחרי את תנוחת הלידה הנכונה עבורך? במאמר הבא נסקור את תנוחות הלידה ומהן התועלות של תנוחת לידה נכונה.

בעבר היה נהוג לחשוב כי תנוחת הלידה המועדפת והטובה ביותר ללידה קצרה עם מינימום כאב היא לידה בשכיבה על הגב.

כיום, נמצא כי משום שהתינוק נמצא קרוב יותר לאזור האגן, מסתבר כי דווקא התנוחות המאונכות - כמו למשל ישיבה או עמידה, המאפשרות עצם זנב חופשית, הן אלה המעודדות תנועתיות והתקדמות טובה יותר של התינוק כלפי חוץ – דבר המאפשר לידה זורמת יותר וכואבת פחות.

מומלץ לקרוא על: לידת מים

תגלית נוספת בתחום תנוחות הלידה היא, ששינוי תנוחות לידה תוך כדי צירים מאפשר זרימה נכונה יותר של כח הכבידה ובכך הגעה של העובר מהר יותר אל תעלת הלידה – דבר הגורם ללידה מהירה וקלה יותר.

כיצד לבחור תנוחת הלידה?

את ההחלטה מהי תנוחת הלידה הטובה ביותר עבורך תוכלי לדעת בעת הצירים ובשעת הלידה.

נשים רבות טוענות שרק בעת הלידה ובזמן הכאב הן יכלו לדעת איזו תנוחה הקלה על הכאבים ואיפשרה לידה נוחה יותר.

התנוחות שעומדות לרשותך הן: לידה בשכיבה, בעמידה, או בכריעה. בכל מקרה בשעת השין מנגנון ההגנה הטבעי של גופך יוביל אותך אל תנוחות הלידה האלה.

קראי על: לידה טבעית - לידה ללא התערבות רפואית

לגוף שלנו מנגנון הגנה משוכלל והוא יודע לפעול בשעת כאב על מנת להגן על עצמו.

בחירת תנוחה לשלב הצירים

בשלב הצירים קיים לחץ נפשי ופיזי לא קל, עם זאת חשוב להתעשת מיד על מנת להקל על גופך עד כמה שניתן.

בשלב הצירים תוכלי להניח את כפות הרגלים וכפות הידיים על הרצפה תוך נשימות והקשתות חוזרות של הגב כלפי מעלה. תנוחה זאת ומעט תרגול שלה לפני בוא הצירים, יכולים לעזור להקל על כאב הצירים.

לקריאה נוספת: הרדמה אפידורלית בעת לידה

עוד תוכלי להתמקם בתנוחת כריעה בעמידה זקופה עם כיפוף הברכיים או ישיבה על כיסא. חשוב כי הירכיים תהינה מרווחות.

תנוחת עמידה היא גם תנוחה מקובלת בצירים. השעני קדימה או הניחי את רגלך על שרפרף. התנוחה תעודד יציאה של העובר כלפי מטה.

שכיבה היא גם דרך טובה להעביר לנסות למזער את הכאב. אפשר לשכב עם רגל כפופה לכיוון החזה. ניתן להיעזר בכיפוף הרגל ביד או לבקש מהמלווה בחדר הלידה לעזור לך להחזיק את רגלך. גם כאן התינוק ינוע לכיוון היציאה.

מלבד התמצאות בתנוחות הלידה חשוב לשמור על נשימות שנלמדו בקורס הכנה ללידה, לבקש לחיצות עיסוי באזורים הכואבים בגב, והסחות דעת מהכאב מהמלווים בחדר בלידה.

כיום ניתן להיעזר גם בשירותים של דולה העוזרת להכין יולדות ללידה ומלווה אותן בכל שלב ובכל התהליך עד ללידה.

קראי באתר Y הריון על: שימור דם טבורי לאחר הלידה

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור