x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
יצירת קשר
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים
בדיקת הריון מעקב הריון ימים בטוחים חוסר שינה יומן הריון יחסי מין ביוץ פורום הריון

הקשר בין תזונה לפוריות

תאריך: 31/07/2014 15:57

תופעה מדאיגה מסתמנת בשנים האחרונות בעולם המערבי, כ- 15%מקרב הזוגות הנשואים, המנסים להיכנס להריון במשך שנה בדרך טבעית, אינם מצליחים. מחקרים בינלאומיים אשר נערכים ברחבי העולם מוכיחים כי אחד הפקטורים המרכזיים בגרימת קשיי פוריות היא התזונה.

המסקנות הן חד משמעיות! צריכה נכונה ונבונה של מזונות הנחוצים לגוף, מעלים את המסוגלות לפוריות ומשפרים את הסיכויים להמשך קיומו של הריון בריא.

עם השנים העולם המערבי הלך והתרחק מן התזונה הטבעית ובהשוואה לשנים עברו ותחת השפעתה ההרסנית של התזונה המתועשת, ניכרים הנזקים גם בהיבט הפוריות הירודה.

יש מגוון מזונות בריאים, הראויים במיוחד לתקופה שבה מנסים להיכנס להריון ומומלץ לשלב אותם באופן קבוע בתפריט היומי.

כיצד ניתן לשפר את רמת הפוריות?

לנשים המבקשות לשפר את סיכויי הפוריות, מומלץ להקפיד על צריכה קבועה של חומצה פולית התורמת גם במניעת התפתחות מומים בעובר לאורך כל תקופת ההריון.

נהוג לתת לנשים טבליות של חומצה פולית, אך אפשר להיעזר גם במקורות עשירים מן הטבע כגון קטניות, פרי הדר וירקות ירוקים עליים אשר יעשירו את התפריט בחומצה פולית חיונית.

אכילת פחמימות מורכבות, משפיעה לטובה על יכולת הפוריות והן בעלות קשר ישיר לרמת אינסולין תקינה אצל האישה. במקרים בהם נשים סובלות משחלות פוליציסטיות נמצא כי הן סובלות מאינסולין גבוה ועל מנת לווסת את רמת האינסולין בגוף, מומלץ לאכול פחמימות מורכבות כגון אורז מלא, מוצרים מקמח מחיטה מלאה, בורגול, שיפון, קינואה, שיבולת שועל, תירס וכוסמת. פחמימות מורכבות הן עשירות בברזל, מגנזיום, סידן ואשלגן ובמגוון ויטמינים וחלבונים.

לחץ לקריאה מורחבת בנושא: הפריה מלאכותית

רמת ברזל תקינה תורמת את חלקה לפוריות האישה ובנוסף מהווה מקור לחוזק ואנרגיה בגוף. מזונות מן החי העשירים בברזל הם כבד עוף, כבד הודו ולבבות עוף אך בניגוד לדעה הרווחת מזונות מן הצומח העשירים בברזל כגון חילבה, חומוס, טחינה גולמית, פטרוזיליה, סויה וברוקולי, עדשים , שעועית וגרעיני דלעת, הם עדיפים ויעילים פי כמה.

גם לגברים יש המלצות תזונתיות לשיפור הפוריות, חלקן חופפות להמלצות הניתנות לנשים. המלצה משותפת לשני המינים היא לצריכת שומן צמחי. בשומן יש כולסטרול הקשור ישירות ליצירת הורמוני מין אצל הגבר והאישה.

בנוסף לכך שומן צמחי מכיל כמות גדולה של ויטמין E, המגן מפני השפעות שליליות של חמצון בכל הגוף ושומר גם על הביצית וגם על הזרע מגורמי חמצון. שומן צמחי איכותי ובריא קיים באבוקדו, טחינה, גרעיני חמניה, גרעיני דלעת ושומשום, אגוזים ושקדים ובשמן זית, שמן קנולה, סויה ותירס ובדגים כמו סלמון, פורל, בורי, הרינג וסרדינים.

קיראו בהרחבה על: בעיות פוריות בקרב גברים

גם לויטמין C יש השפעה זהה בכל הקשור למניעת תהליכי חמצון והגנה על הביצית והזרע. לגברים ונשים כאחד, מומלץ לאכול פירות וירקות עשירים בויטמין C כמו קיווי, פירות הדר, תותים וגויאבה פלפל אדום, צהוב וירוק, פלפל חריף, ברוקולי, כרוב וכרוב ניצנים, פטרוזיליה, תימין, עגבניות ועוד אשר מספקים כמות גבוהה יחסית של ויטמין C.

חומצת שומן אומגה 3 נרתמת אף היא לשיפור הפוריות אצל גברים ונשים ועוזרת להתפתחות מערכת העצבים של העובר. מזונות עשירים באומגה 3 הם כמובן דגים אך גם כאן ישנה עדיפות למקורות מן הצומח כמו אבוקדו, פשתן, זרעי צ'יה, אצות, אגוזי מלך, עלים ירוקים בעיקר תרד ושיבולת שועל.

מומלץ לקרוא על: הריון אחרי גיל שלושים

ולסיום  המלצה מיוחדת לגברים: כדאי להכניס אבץ לתפריט היומי, כי מחקרים הוכיחו שתוספת אבץ משפרת את איכות הזרע, אז תאכלו בוטנים, פיסטוק, גרעיני דלעת וחמנייה, פופקורן, עדשים, טחינה ובצים ותהיו גם אתם פוריים ובריאים.

קראו באתר על: הפריה חוץ גופית ללא הורמונים

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור